Strawberry Swing

Okej, det här är nog "worst cover ever"; måste ses! Tror aldrig jag skrattat så mycket åt ett cover-försök haha



Dagen har bestått av lektioner och engelskaprov, samt mvg på ett samhällsprov, ja!
Just nu sitter jag hemma, lyssnar på underbara Coldplay och skriver ihop en samhällsuppgift, en riktigt tråkig en, men vill man ha bra betyg får man strunta i att det är tråkigt och lägga ner några timmar på det ändå. Jag använder mig alltid av några knep när jag pluggar för att göra det lite mer uthärdligt.

- Ha alltid något i närheten att dricka/äta
Jag brukar göra en kopp te och kanske en macka eller ett äpple, då kan jag sitta koncentrerat men samtidigt hålla på med något annat, de som känner mig vet att jag älskar att alltid pilla på något, hehe.

- Se till att du sitter bekvämt, men inte för bekvämt!
Jag sätter mig alltid vid skrivbordet, då jag vet av erfarenhet att om jag försöker plugga i sängen slutar det med att jag ligger med boken på magen och sover.

- Ha inga störande saker i närheten
Lägg undan laptopen, mobilen och allt annat du vet kan fånga din uppmärksamhet och få dig att fokusera på annat än plugg.

- Se till att du känner dig lugn/avslappnad/inte irriterad
Jag är en sån persom som absolut inte kan sätta mig och plugga om jag är sur eller irriterad eller om t.ex. mitt rum är stökigt. Så därför ser jag alltid till att känna mig tillfreds med allt innan jag börjar plugga, för att kunna fokusera på just plugget och inte sitta och fundera på saker som som stör dig.

Det var väl det!

Dagens låt

STRAWBERRY SWING - COLDPLAY



En låt som alltid gör mig på bra humör!

Ha en bra kväll, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0