Rätt eller fel?



Sånt här tycker jag är intressant..
Okej, Mona Sahlin har fått en väska i födelsedagspresent. En klarröd Louis Vuitton Antigua Cabas för ca. 6.000 kronor. Tydligen är detta helt sjukt och Mona Sahlin har gjort bort sig sååå fruktansväääärt mycket!
Jag känner såhär.. ursäkta?
För det första:
Väskan var en 50-års present. Säg någon kvinna i detta land som skulle säga "åh, tack men nej tack" till en LV-väska som en vännina köpt? Dels för att det är en underbar väska och dels för att det hör till vanligt hyfs att ta emot presenter.
För det andra: Visst, väskans pris må ligga runt 6.000 kronor, men att ställa till med så här stort "ståhej" för en väska för 6.000 kronor känns lite överdrivet när det finns t.ex. Hermés Birkin Bag för ca 13 gånger priset, alltså 78.000 kronor, och dessa väskor inhandlas friskt av många kvinnor. Så när Mona får en väska för 6.000 kronor, så snälla jantelags-sverige, face the fact, It's not that much of a big deal.
För det tredje: Ja, jag vet att Mona är ju ansiktet utåt för Socialdemokraterna och hon borde stå på "arbetarklassens" sida och därför enligt vissa hålla sig till lågprisbutiker. Men har ni tänkt på att Mona också är en väldigt hårt arbetande kvinna? Hon förtjänar sin lön och hon förtjänar definitivt en Louis Vuitton.

Så Mona, även om jag inte håller med dina politiska åsikter så är jag på din sida i denna debatt. Om diamanter är en kvinnas bästa vän så är handväskan kvinnans bästa hjälpmedel. You deserve it.

Kommentarer
Postat av: Mammi

You rule sweetie <3

2010-01-26 @ 23:07:05
Postat av: Anton

Jag påpekar det facebookgruppen har kommit fram till: Stalin has two eyes, Sahlin has two eyes. Coincidence? I don't think so



2010-01-27 @ 01:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0