I've got all this ringing in my head

Jag har funderat på en sak ganska länge nu. Hur kommer det sig, att om jag till exempel skulle skriva "Det är fult och äckligt att vara tjock", då skulle jag få så otroligt mycket skit för det, men om jag däremot skriver "Det är fult och äckligt att vara jättesmal", då skulle det vara okej, och anses som en vettig åsikt?
Jag vet inte hut många gånger jag har sett bloggar där det skrivs saker såsom att "pinnsmala tjejer är nog det fulaste som finns" "Det är äckligt när det inte finns något att ta i!". Hur i helvete kan det vara "accepterat" att få klaga hur mycket man vill på smala tjejer, när det verkligen är tabu att klaga på någon som är tjock? Det skadar fortfarande lika mycket på den som får höra det, och en överviktig och en pinnsmal människa har fortfarande samma "problem", ätandet.
Jag kan erkänna att varje gång jag läser när folk skriver hur fult och vidrigt det är att vara väldigt smal blir jag ledsen. Jag ser mig i spegeln, känner på min mage. Ett BMI på samma nivå som en vanlig tioåring.

Nej hörni, det borde inte vara okej att klaga på något sätt att se ut. Smal som fet, vi är ändå lika mycket värda och har precis samma rättigheter.

Kommentarer
Postat av: Anna

sant gumman <3

2010-06-16 @ 23:59:46
URL: http://annasusa.blogg.se/
Postat av: Anonym

vill se mer bilder på dig och dina outfits!!!

love your blog xoxo

2010-06-17 @ 08:45:49
Postat av: MyzaaN

haha tackar så mycket !

oh ja och jag ha r fått lära mig att en åsikt som ingen kan stå för är inte en åsikt ;)

sen desutom smaken är som baken man kan inte passa alla ;)

2010-06-17 @ 14:04:40
URL: http://myzaans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0