Ett seriöst inlägg (ibland händer det)


jag just nu

Det känns som att alla anmäler sig till högskoleprovet just nu. Det är det sista jag tänker göra dock. För det första så säger alltid pappa till mig att jag ska plugga hårt nu i gymnasiet så jag slipper sitta och ha ångest över att jag måste klara ett högskoleprov bra för att säkra min framtid, och för det andra vore det att säga till mig själv att jag inte kommer klara gymnasiet tillräckligt bra genom att gå och göra ett högskoleprov nu. Jag måste ju peppa mig själv!

Dessutom har jag alltid velat studera i USA, och då krävs att man gör SAT och TOEFL-test. Dessa har jag redan börjat förbereda mig inför och jag räknar med att göra SAT i vår och TOEFL nån gång nästa år då jag vill hinna läsa lite Engelska C innan och gå någon förberedelsekurs då det är ett riktigt svårt engelskaprov. Och att sätta mig och göra högskoleprovet nu vore som att säga till mig själv att "äsch, ge upp USA, det kommer inte bli av". Allt handlar om psykisk påverkan och självpepping!



Min framtid har alltid varit extremt viktig för mig och det går inte en timme utan att jag tänker på den och planerar lite. Jag vet att jag kan gå långt bara jag vill, och därför tänker jag inte sluta fören jag är Chief Executive Officer på ett etablerat företag, minst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0